Hulp & Contact

Hulp & Contact

Vragen? Stel ze hier!

Heb je vragen? Gebruik de onderliggende kanalen!

Veelgestelde vragen

Na aankoop van een e-ticket ontvang je een e-mail met daarin informatie, zodat je weet wat je als bezoeker kunt verwachten. De belangrijkste basisinformatie per evenement vind je natuurlijk al op de betreffende pagina in onze agenda.

Hieronder beantwoorden we veelgestelde vragen. Staat de jouwe er niet tussen? Neem dan contact met ons op.

Je bezoek

Kan ik mijn jas ophangen in een garderobe?

Jazeker, bij De Cacaofabriek is een (onbewaakte) garderobe aanwezig. Ben je slecht ter been? Vraag onze medewerkers gerust om hulp bij het ophangen van je jas. 
 

Waarmee kan ik in De Cacaofabriek betalen?

Aan de balie kun je betalen met: 

  • Pin
  • PodiumCadeauKaart
  • Nationale Bioscoopbon
  • Tegoedbon
  • Cacaobon
  • Cadeaubon film/concert/expo
  • Hellemond Gift 
     

Online zijn de volgende betaalmethoden beschikbaar:

  • iDEAL
  • Creditcard Master en Visa
  • PodiumCadeauKaart
  • Nationale Bioscoopbon
  • Tegoedbon/cadeaubon: vul de code in die je hebt ontvangen in het veld “Kortingscode”

 

In de popzaal kun je betalen met: 

  • Pin 
  • Munten van De Cacaofabriek (geheel bruin). Deze munten kun je inleveren tot en met maart 2025.  
     

In de brasserie kun je betalen met:  

  • Contant
  • Pin 
  • Munten van De Cacaofabriek (geheel bruin). Deze munten kun je inleveren tot en met maart 2025. 


Wil je merchandise kopen bij één van onze evenementen? Neem dan voor de zekerheid contant geld mee. Het is vaak niet mogelijk om te pinnen bij de merchandise-stand. Er is ook geen mogelijkheid om (hiervoor) cash te pinnen aan onze balie.  
 

Mag ik fotograferen of filmen?

Het is niet toegestaan om foto-, video- of audio-opnamen te maken bij een voorstelling of concert. Bij verschillende evenementen in De Cacaofabriek worden foto’s gemaakt door ons vaste team aan huisfotografen. Deze foto’s worden vaak een paar dagen later op onze sociale media kanalen gepubliceerd. Genoeg beeldmateriaal om te kunnen nagenieten!

Ik wil niet op de foto. Waar kan ik dat melden?

Tijdens verschillende culturele activiteiten worden foto's gemaakt door ons vaste team aan huisfotografen. Deze huisfotografen zijn te herkennen aan hun keycords. Het kan dus zo zijn dat er foto's worden gemaakt van de bands/acts of het publiek tijdens een concert waar je bij aanwezig bent. Wil je liever niet op de foto? Probeer dan buiten het beeld te stappen. Mocht er nu toch een foto van je online komen te staan en heb je dat liever niet? Stuur dan een e-mail naar communicatie@cacaofabriek.nl met daarbij de desbetreffende foto. Wij zullen dan zo spoedig mogelijk actie ondernemen.

Heb ik toestemming nodig om foto's te maken in De Cacaofabriek?

We vinden het leuk wanneer er foto’s gemaakt worden in ons pand en willen in mogelijkheden met je meedenken. Echter zijn we vanwege het grote animo genoodzaakt een aantal voorwaarden op te stellen voor fotoshoots in De Cacaofabriek. 

Het is daarom niet toegestaan om zonder toestemming georganiseerde fotoshoots te houden in De Cacaofabriek. Om toestemming te vragen kun je contact opnemen via info@cacaofabriek.nl. In deze mail beschrijf je wat je aan spullen meeneemt en met welke doeleinden de foto’s worden gemaakt. Je mag, indien je akkoord hebt gekregen, foto's maken in de openbare ruimtes binnen De Cacaofabriek met uitzondering van de expositieruimte en de brasserie.

Het antwoord op je e-mail neem je mee naar De Cacaofabriek zodat je kunt bewijzen dat je akkoord hebt gekregen. Bij aantoning van de mail krijg je bij de receptie van De Cacaofabriek een keycord om te laten zien dat je toestemming is verleend. Vergeet niet je keycord na afloop weer in te leveren bij de receptie van De Cacaofabriek. Hiermee voorkom je dat we daarna weer contact met je opnemen. Op deze manier weten medewerkers van De Cacaofabriek dat je niet zonder aanvraag aan het werk bent en dat je op de hoogte bent van de voorwaarden. Zo kunnen we samen onduidelijkheden en onverwachte situaties voorkomen. 

Voor meer informatie en vragen kun je contact opnemen via info@cacaofabriek.nl of kun je bellen naar 0492-529009

Kan ik gebruik maken van een WiFi-netwerk?

Dat kan! Het gehele gebouw is voorzien van WiFi-netwerk. Zowel in onze zalen als in de tussenruimtes en ons café heb je toegang tot een uitstekende internetverbinding.


WiFi-netwerknaam: DE CACAOFABRIEK
WiFi-wachtwoord: Cultuur!

Mag er in De Cacaofabriek gerookt worden?

Roken is in het gehele pand en op een deel van het terras niet toegestaan. Dit geldt ook voor e-sigaretten. Als je toch wilt roken, verzoeken we je dit op het terrasgedeelte waar roken is toegestaan of bij de picknickbanken tegenover ons terras te doen.

Waarom ontvang ik een token bij mijn bezoek aan de popzaal?

Bij binnenkomst in onze popzaal ontvang je een Cacaofabriek-munt, een zogeheten token. Wanneer je een drankje bestelt aan de bar, lever je jouw token in in ruil voor een beker. Je ontvangt jouw drankje in een hardcup, die je weer inlevert wanneer je een nieuw drankje wil bestellen. Mocht jouw hardcup kwijt- of beschadigd raken, dan betaal je bij je volgende drankje de kosten voor een nieuwe hardcup.

Tot hoe laat is de brasserie geopend?

Na afloop van een event kun je aan de bar in de popzaal nog een drankje bestellen. Ook in onze brasserie ben je van harte welkom voor een drankje en een hapje. Een hapje eten bestellen kan tot 20.30 uur. Een drankje bestellen in de brasserie is tot een kwartier voor sluitingstijd mogelijk. De openingstijden van de brasserie vind je hieronder.

Ma t/m Do: 09.00 tot 22.30 uur
Vr & Za: 09.00 tot 00.00 uur
Zo: 09.00 tot 22.30 uur

Tickets

Hoe bestel ik een Film & Fork-ticket?

Maak van je filmbezoek een complete belevenis met onze geweldige combideals! Kies voor een smakelijke lunch of een verrukkelijk diner, voor of na afloop van je film. Laat je verrassen door onze keuken met zorgvuldig samengestelde gerechten en ervaar een compleet middagje of avondje uit met Film & Fork.
 
Een film & Fork-ticket bestel je als volgt:
  • Klik rechts - naast de dag en het tijdstip van de film - op de ticket-knop
  • In het bestelscherm waar je naartoe wordt geleid kun je het juiste ticket selecteren door op 'ticket' te klikken. Je krijgt dan een aantal opties te zien, waaronder 'FIlm + Lunch (€24,50) en Film + Diner (€37,50)
 
De kleine lettertjes:
  • Geen filmdiner op erkende feestdagen. 
  • De prijs van het filmdiner is exclusief drankjes of andere extra’s.
  • Voor Film & Lunch raden we aan dat je 1,5 uur voor aanvang van de film aanwezig bent
  • Voor Film & Diner raden we aan dat je 2 uur voor aanvang van de film aanwezig bent

 

Ik ben mijn ticket(s) kwijt

Je online bestelde ticket(s) ontvang je na je bestelling via een mail. Kan je deze mail met ticket(s) niet meer terugvinden in je mailbox? Wanneer je een profiel* hebt kun je jouw ticket(s) opnieuw naar jezelf mailen. Heb je geen profiel? Stuur dan een e-mail naar info@cacaofabriek.nl, dan kunnen wij de tickets opnieuw naar je toesturen.

Zelf je tickets versturen via jouw profiel doe je als volgt: 

  • Ga naar je bestelhistorie;
  • Kies bij de bestelling waarvan je de tickets kwijt bent op de knop ‘details’;
  • Daar vind je de knop ‘tickets mailen’, waarmee je tickets nogmaals kunt versturen naar het e-mailadres dat is opgegeven tijdens de bestelling.

*Je kunt ten alle tijden een profiel aanmaken via het icoon van het poppetje rechts bovenaan de website. Heb je al eens een of meerdere online ticket(s) gekocht zonder profiel? Dan is het helaas niet mogelijk om eerder bestelde tickets terug te vinden in jouw profiel. Alle nieuwe bestellingen kun je daarin wel terugvinden.

Hoe maak ik een profiel aan?

Je kunt een profiel aanmaken door rechts bovenaan de website op het icoon van het poppetje te klikken en te kiezen voor ‘profiel aanmaken’. 

Je kunt dan je gegevens invullen. Wanneer je een profiel hebt aangemaakt, kun je jouw bestellingen terugvinden en zoekgeraakte (online gekochte) tickets opnieuw naar jezelf toesturen.

Hoe weet ik of mijn bestelling afgerond is?

Het is belangrijk dat je na de online betaling klikt op 'Voltooien' om terug te keren op de website. Als de betaling gelukt is, ontvang je binnen een uur via het e-mailadres dat je hebt opgegeven tijdens de bestelling de tickets.

Je ontvangt altijd een bevestigingsmail als je bestelling succesvol is afgerond. Heb je deze niet ontvangen? Controleer dan ook even je spam-berichten. 
 

Kan ik reserveren of telefonisch tickets bestellen?

Telefonisch reserveren is niet mogelijk. Kaarten kunnen 24 uur per dag, snel, veilig en eenvoudig online gekocht worden. Uiteraard is er tijdens openingstijden ook kaartverkoop aan de balie. 
 

Kan ik zelf mijn stoelen kiezen?

In De Cacaofabriek hanteren wij vrije stoelkeuze. Je kunt dus zelf je stoel kiezen op het moment dat de deuren van de zaal opengaan. Dit werkt in de praktijk vaak heel prettig, maar kan ook betekenen dat je niet op de plek kunt zitten van je eerste voorkeur als je iets later bent.

Waar zijn mijn tickets?

Bestel je kaarten zonder kortingspas? Na bestelling vind je jouw ticket(s) in de bevestigingsmail. Indien nodig kunnen wij je tickets(s) dan ook bij de kassa voor je uitdraaien als je naar ons toe komt. Heb je geen e-ticket ontvangen? Check dan je SPAM-inbox. Ben je jouw tickets kwijt? Dan kan je contact met ons opnemen via info@cacaofabriek.nl



 

Mijn evenement is verplaatst, wat nu?

Je ontvangt een e-mail over de verplaatsing van het evenement. Je tickets blijven bij verplaatsing geldig voor het evenement op de nieuwe datum. Mocht je op de nieuwe datum niet kunnen komen, dan kun je dat aangeven door op de e-mail - met informatie over de verplaatsing - te reageren. Je ontvangt dan je geld terug op het rekeningnummer waarmee de tickets betaald zijn. 

Mijn evenement is afgelast, wat nu?

Als je voorstelling geannuleerd wordt, krijg je van ons bericht via e-mail en ontvang je automatisch je geld terug op de rekening waarmee je tickets betaald zijn.
 

Kan ik mijn geld terugkrijgen als ik onverhoopt toch niet kan komen?

Ben je verhinderd? Tot uiterlijk één dag voor de voorstelling kun je je ticket(s) - tegen € 2,50 administratiekosten - aan de kassa omruilen voor een andere voorstelling of een tegoedbon.  We geven geen geld terug.

Heb je jouw tickets online besteld? Dan kun je deze ook online annuleren tot een dag voor de voorstelling tegen €2,50 administratiekosten. Vul je bestelnummer in en het e-mailadres waarmee je jouw bestelling hebt geplaatst. Je kunt dan de tickets selecteren die je graag wil annuleren. Je ontvangt daarna in je mail een tegoedbon die je online of aan de kassa kunt besteden.

Culturele evenementen voor minima

Bezoekers kunnen, op vertoon van een inkomensverklaring van de Gemeente Helmond, film- en concerttickets kopen voor een gereduceerde prijs. Bezoekers betalen €2,- voor een reguliere film of een kinderfilm (ook tijdens het KinderFilmFestival). Men krijgt €7,50,- korting op een concertkaartje. Het kopen van deze tickets kan alleen aan de kassa en niet online.

Toegankelijkheid

Ik ben slecht ter been. Wat nu?

De Cacaofabriek is toegankelijk voor mindervaliden. Zowel in de pop- als filmzaal is het mogelijk met een rolstoel plaats te nemen. Ook als je slecht ter been bent, helpen we je graag. Wil je hier gebruik van maken, laat het ons dan vooraf even weten via info@cacaofabriek.nl. Dan kijken wij met je mee wat de mogelijkheden zijn. 

Is er ringleiding aanwezig in de filmzalen?

Ook met een auditieve beperking is het genieten geblazen in De Cacaofabriek. In de filmzalen is ringleiding aanwezig voor bezoekers die een gehoorapparaat dragen. Vraag dit vooraf aan de operateur. Je ontvangt dan een kastje dat je kunt verbinden met jouw gehoorapparaat (indien compatibel). Daarmee kan je het gewenste volume instellen. Daarnaast zijn er zijn ook een paar koptelefoons aanwezig. 

Mag ik mijn hulphond meenemen naar De Cacaofabriek?

Is een hulphond jouw steun en toeverlaat? Wij kijken ernaar uit om jou en je hond bij ons te ontvangen.

Is De Cacaofabriek toegankelijk voor bezoekers met een beperking?

De Cacaofabriek is toegankelijk voor bezoekers met een beperking. Onze brasserie, popzaal, filmzalen en expo zijn toegankelijk met een rolstoel. Daarnaast beschikt het gebouw over een lift, mindervalidentoilet en invalideparkeerplaatsen voor de deur.

Zijn er zitplaatsen in de popzaal?

De concerten in onze popzaal bezoek je staand, tenzij anders vermeld op de pagina van het desbetreffende evenement. Ben je niet in de gelegenheid om het concert staand bij te wonen? Neem dan contact op met onze balie via 0492 529009. Stuur dan tijdig een mail naar info@cacaofabriek.nl. Dan bekijken wij of het mogelijk is om een zitplaats voor je te regelen.

Hoe kan ik een rolstoelticket bestellen?

In al onze zalen is het mogelijk om vanuit een rolstoel van het evenement te genieten. Koop een standaard ticket en stuur tijdig een mail naar info@cacaofabriek.nl en dan zorgen we dat er (bij beschikbaarheid) een plek voor je wordt vrijgehouden. 

Kan ik gebruikmaken van een lift?

Op twee plekken in ons gebouw is een lift aanwezig. Vraag ernaar bij de balie en onze medewerkers wijzen je graag de weg. 
 

Cadeau- en tegoedbonnen

Hoe werkt de Cacaobon?

De Cacaobon is niet langer verkrijgbaar bij De Cacaofabriek. Je kunt de Cacaobon nog wel - tot twee jaar na de uitgiftedatum op jouw bon - inleveren op drie plekken onder ons dak. Je kunt 'm inleveren voor een film- of concertticket, in de brasserie of bij chocolatier Lisanne van Woerkom.

Voorwaarden:

  • De Cacaobon vertegenwoordigt een waarde van € 10,- en is te verzilveren bij: De Cacaofabriek, Horeca Cacaofabriek en Chocolade Lisanne van Woerkom;
  • Er wordt geen geld teruggegeven op de Cacaobon, Cacaobon dient in 1 keer volledig besteed te worden;
  • De Cacaobon kan slechts bij 1 partner verzilverd worden;
  • De Cacaobon heeft een maximale geldigheidsduur van 2 jaar na uitgiftedatum;
  • De Cacaobon is alleen geldig inclusief de afscheurstrook;
  • De Cacaobon is niet online te verzilveren;
  • Cacaobonnen die zodanig beschadigd zijn dat bonnummers en uitgiftedatum niet meer leesbaar zijn, zijn niet geldig.
    Twijfel je over bepaalde voorwaarden of heb je een vraag? Neem dan vooral contact op via 0492-529009

Hoe werkt een cadeaubon?

Met onze cadeaubon verras je iemand met een avondje uit. De gelukkige ontvanger kan zelf een film of concert kiezen. Kies een cadeaubon ter waarde van €10, €15, €25 of €50 die vrij te besteden is bij films en concerten. Deze cadeaubonnen zijn tijdens openingstijden te verkrijgen aan de kassa of je bestelt ze gemakkelijk online. Verzilveren kan aan de kassa of online (invullen in veld ‘kortingscode’).

Hoe werkt een Nationale Bioscoopbon?

Om een Nationale Bioscoopbon te verzilveren, voer je de code niet in bij het veld 'kortingscode' binnen het bestelscherm. In plaats daarvan klik je eerst op 'bevestigen', waarna je in het betaalscherm komt. Hier kan je de optie aanvinken om (deels) te betalen met een Nationale Bioscoopbon. De papieren Nationale Bioscoopbon zonder geldigheidsdatum kan echter niet meer verzilverd worden. Als je deze papieren bon naar de Nationale Bioscoopbon opstuurt, krijg je een giftcard met de waarde plus één euro (voor verzendkosten) toegestuurd. Klik hier voor meer informatie. 

Hoe werkt een PodiumCadeaukaart?

Om de PodiumCadeauKaart verzilveren, voer je de code niet in bij het veld 'kortingscode' binnen het bestelscherm. In plaats daarvan klik je eerst op 'bevestigen', waarna je in het betaalscherm komt. Hier kan je de optie aanvinken om (deels) te betalen* met een PodiumCadeauKaart.

*Het is niet mogelijk om de PodiumCadeaukaart te verzilveren voor concerten waarvan de kaartverkoop via een externe partij verloopt.

Hoe werkt een tegoedbon?

Je kunt tickets tot uiterlijk één dag voor de voorstelling aan de kassa - tegen €2,50 administratiekosten - omruilen voor een tegoedbon. Je kunt de tegoedbon vervolgens online (invullen in veld ‘kortingscode’) of aan de kassa verzilveren voor een voorstelling – film en/of concert - naar keuze. De tegoedbon is twee jaar geldig.

Cacaofabriek logo

Kies een taal