Cookieverklaring

We love (chocolade)cookies! Op cacaofabriek.nl en in de ticket-omgeving maken we gebruik van cookies en vergelijkbare technologieën. Voor het goed functioneren van onze website en om de gebruikerservaring te verbeteren en optimaliseren, maakt De Cacaofabriek gebruik van functionele en analytische cookies. Bovendien plaatsen derde partijen advertentie cookies, zodat De Cacaofabriek relevante en gepersonaliseerde advertenties kan tonen op andere websites. Dit betekent dat jouw internetgedrag op basis van deze cookies door derden gevolgd kan worden. Door op akkoord te klikken, stem je in met het gebruik van analytische cookies, tracking cookies en cookies van derde partijen. Via ‘selectie toestaan’ kun je aangeven welke type cookies je toelaat. Voor meer informatie klik hier.

Accepteren
Accepteer instellingen
Instellingen aanpassen
Functionele cookies
Verplicht
Analytische cookies

Acteren op toneel en in film

DI 07 NOV | ACTEREN OP TONEEL EN IN FILM
Jack Nicholson: de acteur of het personage?

Je arm optillen is een beweging, maar als je er iemand mee slaat is het ineens een handeling. Een acteur die zijn arm optilt, wil dat het publiek die beweging als een handeling van zijn personage ziet. Hoe wordt een echte beweging een fictieve handeling? Hoe hard hebben toneel-acteurs het publiek nodig om personages te worden? Hoe moeten we de afgrenzing tussen toneel en publiek begrijpen? En werkt dit bij film hetzelfde? Ook daar wordt immers geacteerd? Welke gevolgen heeft de camera voor de verschillen tussen een handeling, de handeling van een personage op toneel, en die van een personage in een film? Alledaagse handelingen hebben zeker een moreel aspect, maar hoe zit het met wat personages net-alsof doen? Kunnen personages wel iets doen? Wat is de grens tussen het morele alledaagse leven en de autonome kunstpraktijk?

Acteren op toneel en in film
Acteren op toneel en in film
Cacaofabriek logo

Kies een taal